Drobečková navigace

Úvod > FAQ

Často kladené otázky (FAQ)

  • Chci být měsíčně informován o spotřebách tepla a vody ze svého bytu / chci zřídit přístup do mobilní aplikace. Co pro to musím udělat?

    Pokud máte zájem o pravidelné informování na Váš e-mail o spotřebě tepla a vody z Vašeho bytu a ve Vašem domě je nainstalován systém dálkových odečtů CRS, je potřeba Vámi čitelně vyplnit, podepsat a k nám odeslat (např. e-mailem či poštou) formulář „Zadávací list pro příjemce služeb“. Tento formulář je k dispozici na našich webových stránkách v sekci „Dokumenty ke stažení“.

    Příjemcům služeb (uživatelům bytů) budou zasílány informace o spotřebě pouze za podmínky, že příjemce služeb uvedený na zadávacím listu je shodný s evidencí poskytovatele služeb (vlastníka domu), anebo s evidencí katastru nemovitostí!

  • Jak se přihlásím do mobilní aplikace CRS (Cooptherm radiový systém)?

    Přihlašovacím jménem je Vaše e-mailová adresa, kterou jste nám předali k měsíčnímu informování. Heslo pak naleznete v pravém horním rohu dokumentu „Dokument č. 2 - Vysvědčení bytu o spotřebě tepla a vody“, který Vám je zasílán 1x měsíčně na Vaši e-mailovou adresu. Vzor tohoto dokumentu včetně ukázky umístění hesla naleznete na našich webových stránkách v sekci „Dokumenty ke stažení“.

  • Nepřišly mi měsíční e-maily s informacemi o spotřebách. Proč?

    Systém dálkových odečtů CRS odesílá měsíční informace automaticky. Proto, aby mohl systém data vyhodnocovat a informace zasílat, musí „běžet“ minimálně 1 kalendářní měsíc v kuse. Pokud jste nám poskytli Vaši e-mailovou adresu a systém CRS je na Vašem domě spuštěn již déle než 1 kalendářní měsíc, překontrolujte si Vaši e-mailovou schránku. Je možné, že předmětné e-maily jsou zařazeny v jiné složce než „Doručené“, např. spam, hromadná složka, apod.

  • Netopím, a přesto mám náměry. Proč?

    Doporučujeme Vám zkontrolovat, zda výrobní čísla indikátorů na otopných tělesech (radiátorech) či měřičů tepla, která jsou uvedená v zasílaných měsíčních dokumentech, souhlasí s výrobními čísly uvedenými na indikátorech či měřidlech tepla, které máte doma instalovány. V případě, že jsou tato výrobní čísla odlišná, prosím, informujte nás o této skutečnosti na email info@cooptherm.cz.

    Vyhodnocení vychází z naměřených hodnot. Vliv na topení může mít více faktorů, např. termostatické ventily (TRV), termostatické hlavice (TRH), větrání, umístění nábytku před otopnými tělesy (radiátory), dlouhé záclony či závěsy překrývající otopná tělesa (radiátory) apod.

  • Nesouhlasím s náměry! Co s tím?

    Pokud máte pochybnosti o správnosti měření, můžete měřidlo reklamovat u vlastníka či správce Vašeho domu a požádat o jeho přezkoušení. Pokud bude odchylka měření v souladu s normou, kompletní náklady za demontáž, přezkoušení, zpětnou montáž a za dopravu uhradí žadatel.

  • Co znamená odchylka od průměru ZJ?

    Odchylka (odchýlení) od průměru zúčtovací jednotky (ZJ) je procentuální informativní ukazatel, který Vás informuje o tom, jak si s vytápěním (topením) stojíte vůči průměru zúčtovací jednotky (domu). Průměrná hodnota za ZJ odpovídá hodnotě odchylky 0%. Záporná hodnota odchylky tedy značí, že topíte méně oproti průměru ZJ, naopak, kladná hodnota pak značí, že oproti průměru ZJ topíte více.

  • Co znamená přepočtený (korigovaný) náměr indikátoru či měřiče tepla?

    Přepočtený (korigovaný) náměr indikátoru či měřiče tepla vychází ze skutečného náměru odečteného na indikátoru či měřiči tepla, který je přepočten (korigován násobiteli, tzv. korekčními součiniteli) podle daných pravidel (technických norem, zákonů či vyhlášek). Tato pravidla mimo jiného zahrnují např. zohlednění polohy místnosti či bytu, výkon otopného tělesa (radiátoru), typ otopného tělesa apod.

    Informace a vysvětlení přepočtu s použitím korekcí (korekčních součinitelů) naleznete na našich webových stránkách v sekci „Dokumenty ke stažení“.

  • Nemám již zájem o zasílání měsíčních informací na e-mail. Co pro to musím udělat?

    V případě, že žádáte o vymazání Vaší e-mailové adresy z naší evidence, ukončení měsíčního informování o spotřebách, či o zrušení přístupu do mobilní aplikace CRS, sdělte nám, prosím, tuto informaci na e-mailovou adresu info@cooptherm.cz. V předmětné žádosti nezapomeňte, prosím, uvést kompletní adresu domu a číslo bytu kvůli identifikaci.

  • Umístil jsem se podle zaslaného vyhodnocení na 1. místě. Je to dobře, anebo špatně?

    Umístění na 1. místě znamená, že Vaše spotřeba ze všech bytů či nebytových prostor ve Vašem domě byla nejnižší.

  • Co znamená srovnání oproti minulému srovnatelnému období?

    Toto srovnání je vždy se stejným měsícem předchozího roku, např. březen 2024 se srovnává z březnem 2023 atd.

    V případě, že je hodnota tohoto pole prázdná, nejsou údaje za předmětný měsíc předchozího roku bohužel k dispozici.

  • Na zaslaném vyhodnocení nevidím peníze, tj. nevidím, kolik budu případně doplácet či naopak mi bude vráceno. Proč nejsou ve vyhodnocení uváděny tyto údaje?

    Dokumenty, které Vám byly e-mailem zaslány, mají pouze informativní charakter o Vašich spotřebách tepla či vody. Nejedná se tedy o roční rozúčtování nákladů a vyúčtování služeb!

  • Chci zasílat informace o spotřebách z mého bytu na jinou e-mailovou adresu. Co pro to musím udělat?

    Pokud si přejete dostávat měsíční informace o spotřebách na jinou e-mailovou adresu než, kterou jste nám v minulosti předali, prosím, čitelně vyplňte, podepište a odešlete na e-mailovou adresu info@cooptherm.cz formulář „Zadávací list pro příjemce služeb“. Tento formulář je k dispozici na našich webových stránkách v sekci „Dokumenty ke stažení“.